Повернутися до звичайного режиму

Адаптація першокласників до навчання у школі
https://www.youtube.com/watch?v=BvNZbdpSVOc

Початок навчання дитини в 1-му класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем. Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок, батьки, бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам.
Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другій половині потрібно більше часу. Процес адаптації складається з багатьох, тісно взаємозв'язаних, аспектів: соціального, педагогічного, фізіологічного, психологічного тощо.

Щоб адаптація першокласника пройшла успішно повинні виконуватися умови

Рекомендації вчителям щодо успішної адаптації учнів 1 класів

1. Урахування вікових і індивідуальних психологічних особливостей дітей.
2. Демонстрація вчителем віри в успіх дитини.
3. Зняття неуспішного оцінювання на перших етапах навчання.
4. Запобігання груповій критиці дитини або її робіт, а також порівнянь її помилок з постійними успіхами інших учнів.
5. Порівняння якості роботи дитини тільки з її попередніми роботами.
6. Вказуючи на помилки, намітити шлях до успіху.
7. Акцентування уваги на успіхах учня, перемогах.
8. Створення ситуацій успіху.
9. Надання емоційної підтримки учням словами, поглядом, дотиком.
10. Запобігання частому використанню в мові слів-заперечень.
11. Уроки організовувати лише на позитивних емоціях.
12. Недопустимі ситуації стресу на уроках.
13. Використовувати гру, наочність .
14. Пам’ятати правило: «Учитель, який використовує в роботі з 6-річками лише книжку та дошку – нічому не вчить».

********************************

Конфлікт і взаємодія

Конфлікт (від лат. conflictus - зіткнення) - це зіткнення протилежно спрямованих цілей, інтересів, позицій, думок, точок зору, поглядів тощо.
Конфлікт у педагогічній діяльності часто виявляється як прагнення вчителя затвердити свою позицію q як протест учня проти несправедливого покарання, неправильної оцінки його діяльності, вчинку.
Конфлікти надовго руйнують систему взаємин між учителем та учнями, викликають у вчителя стан глибокого стресу, незадоволеність своєю роботою; такий стан підсилюється свідомістю того, що успіх у педагогічній роботі залежить від поведінки учнів, з'являється стан залежності вчителя від «милості» учнів.
В. Сухомлинський так пише про конфлікти у школі: «Конфлікт між педагогом і дитиною, між учителем і батьками, педагогом і колективом - велика біда школи. Найчастіше конфлікт виникає тоді, коли вчитель думає про дитину несправедливо. Думайте про дитину справедливо - і конфліктів не буде. Уміння уникнути конфлікту - одна зі складових частин педагогічної мудрості вчителя. Попереджаючи конфлікт, педагог не тільки зберігає, а і створює виховну силу колективу».

За що відповідає вчитель під час конфліктів між учнями

**************************************

Правила поведінки під час повітряної тривоги
***********************************
**************************************

/Files/images/запитання-відповіді.jpg

Як учителям розпочати навчальний процес?
*******************************

Навчання без світла та Інтернету
**********************************************************

Як вчити дітей, коли вимикають світло: досвід педагогів ****************************************************************************

/Files/images/навчання без світла.jpg

Ефективний інструментарій для організації роботи з дітьми з ООП **********************************

/Files/images/інструментарій для інклюзії.jpg

Як організувати навчальний процес із травмованими дітьми **************************************
**********************************

Техніки та відеоматеріали,
які вчитель може застосувати
під час проведення "психологічної хвилинки"

**************************************

Вправи на зняття психоемоційного напруження, стресу, тривоги
************************************

Коротка пам'ятка. 9 правил
*********************************

Як мотивувати школярів робити домашні завдання:
7 порад для вчителя
В міністерстві освіти і науки України впевнені, що домашня робота таки потрібна. Це дисциплінує дітей та стимулює до роботи над собою.
Проте неабияк важливо завжди враховувати, скільки часу діти будуть витрачати на виконання заданого.
Сьогодні в Україні за новими стандартами учням першого та другого класів не задають домашні завдання. Так само, як і у французьких школах. Змінилися критерії і щодо часу на домашнє завдання в середніх та старших класах. Так, якщо раніше учня 10-11 класів можна було задавати завдання на чотири години, то тепер не більше 1,5 годин.
У МОН наголошують, що цих стандартів варто обов’язково дотримуватися. Адже це сприяє фізичному та психоемоційному здоров’ю учнів. Крім того, вчителям сьогодні радять ставити уроки парами. Тоді у дітей замість шести різних домашніх завдань буде лише три.
А поки діти молодшої школи вже майже без домашніх завдань, старша школа чекає на 2026 рік, коли реформа дійде й до них. Тоді діти зможуть обирати профіль навчання. Це допоможе скомпонувати предмети таким чином, щоб дитина отримала якомога більше реально необхідних знань за вибраним напрямком. Тоді ж і скоротиться кількість домашніх завдань.
********************************************

Безпека дітей у цифровому просторі: рекомендації педагогам

МОН розробило рекомендації для педагогів, як розповісти батькам та учням про безпеку дітей у цифровому просторі.
Вчителям та батькам радять приділити особливу увагу підліткам віком 12–17 років, оскільки на ці роки зазвичай припадає етап активного формування їхньої самооцінки та переконань. Також у рекомендаціях зазначають, що в цей час виникає активна потреба в спілкуванні з однолітками та самоствердженні.

********************************************

Маніпуляції дітей і батьків


СОЦІАЛІЗАЦІЯ ТА РЕАБІЛІТАЦІЯ ДІТЕЙ ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ


Робота з важковиховуваними учнями
та дітьми "групи ризику"


Як налаштувати школярів на навчання після канікул: поради вчителям

/Files/images/як налаштуватина навч після канікул.jpg

**********************************************

Дякуй життю за все, що тебе турбує…

Дякуй життю за все, що тебе турбує, адже воно допомагає тобі стати вільнішим.

Є неприємна справа?
Дякуй життю! Ти отримав шанс стати вільнішим від своїх переваг.
Коли перебуваєш в незручних умовах?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від своєї звички до комфорту.
Скоїв помилку?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від помилкового почуття власної непогрішності.
Відчуваєш себе скривдженим?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від почуття власної важливості.
Відчуваєш себе обдуреним?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від своїх ілюзій.
Відчуваєш себе недооціненим?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від тяги до визнання.
Відчуваєш себе невдахою?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від своїх уявлень про успіх.
Тебе образили?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від впливу слів.
Тебе обікрали?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від прихильності до речей.
Тебе вдарили?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від необхідності відповідати.
Тебе недолюблюють?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від залежності від думки оточуючих.
Тебе обмовили?
Дякуй життю! Ти отримав шанс звільнитися від «належного» образу себе.


Більшість неприємностей схожі на легкі щипки Всесвіту, які не дають нам заснути. Інші – більше схожі на уколи голкою, які привертають нашу увагу до справжніх потреб. І лише деякі, найбільші неприємності, які схожі на уколи лікаря, повертають нас до життя.

**************************************

У країні дистанційних занять: психологічна підтримка учнів

***********************************************

Порадник

«Vaietudo bonum optimum! – «Здоров'я – найвище благо!»

Будьте здорові і щасливі!

Кiлькiсть переглядiв: 171

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.