Повернутися до звичайного режиму

АКАДЕМІЯ БАТЬКІВСТВА
Коло сім'ї_ центр здоров'я та розвитку

https://k-s.org.ua/resources/p-academy/

********************************************

«Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності»

Здоров'я Вашої дитини - нехай у Вас завжди буде на відмінно!

Безпека життєдіяльності дитини – це формування в неї свідомого ставлення до збереження особистого життя, здоров’я шляхом надання теоретичних знань, практичних умінь, вправляння у життєвих ситуаціях.
Шановні батьки!
Не залишайте дітей без нагляду!
Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті.
Чим якіснішу підготовчу роботу ви проведете, тим більш впевненою буде ваша дитина, а ви будете більш спокійними. Не залишайте дітей без нагляду, виховуйте в них навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками тощо. Аби уникнути лиха дуже важливо своєчасно, змалку, навчати дітей правил безпеки. Адже нерідко декілька хвилин, затрачені на відверту розмову з малюками іноді вимірюються ціною життя.
Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!

***********************************************

Адаптація до навчання у школі (1 клас)

Надзвичайно велике місце в адаптації дитини до школи належить сім’ї. Тому велике значення в профілактиці труднощів адаптації має поглиблена психологічна консультація на основі тестування та спостереження. Батькам необхідно давати рекомендації з урахуванням індивідуальних особливостей дитини – як правильно підготувати її до школи, які проблеми спіткають майбутнього школяра вже в процесі навчання, як подолати труднощі адаптаційного періоду.
Для дитини прихід у школу — це своєрідне «оформлення на посаду» (за влучним виразом Т. Нежнової).

Як можуть допомогти батьки?

1. Пояснити дитині, що означає «бути школярем» та для чого це потрібно. Розповідати про школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була обізнана і, відповідно, відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у своїх здібностях.
2. Продумати режим дня і суворо його дотримуватися.
3. Навчити першокласника задавати вчителю питання (не боятися і т.д.).
4. Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.
5. Пояснити, що означає «акуратно», «старанно», формувати самооцінку.
6. Розвивати комунікабельні здібності.
7. Підтримувати бажання вчитися.
8. Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації.
9. Активно взаємодіяти з учителем і шкільним психологом.

Діти часто не розуміють власних потреб і почуттів, але у кожного з них є 5 найбільших потреб, які у кожної дитини виявляються в різній мірі. Деякі діти найбільше цінують час, який проводять з ними батьки, для інших важливіші подарунки чи допомога, а є діти які цінують обійми.

Батькам корисно знати про ці важливі потреби, щоб завжди мати тісний контакт із власними дітьми, а також вплив на них.

1. Слова підтримки . Дорослі рідко хвалять дітей, частіше помічають помилки ніж досягнення. Якщо для Вашої дитини найважливішою Вашою допомогою є слова підтримки – хваліть.

2. Час . Вам необхідно потрапити у світ вашої дитини. Постарайтеся, щоб його інтереси стали Вашими. Не жалкуйте для дитини часу. Грайте, навчайтеся, розмовляйте дивлячись в очі дитині, так, щоб дитина знала, що Ваш дорогоцінний час належить лише їй.

3. Подарунки . Не зловживайте подарунками. Вони можуть втратити вплив на Вашу дитину, а у дитини сформується неправильна система цінностей. Якщо Ви ретельно вибираєте подарунок, даруйте його зі словами «Цей подарунок я вибрав тому, що дуже люблю тебе». Навіть відмовляючись, щось подарувати можна виражати любов. Наприклад «Ні, ми не будемо купувати змію, я дуже сильно люблю тебе».

4. Допомога . Батьки повинні постійно допомагати своїм дітям, коли робите для дитини щось особливе, скажіть, що це ви робите тому, що дуже любите її.

5. Ласка . Кожній дитині необхідна ласка. Але є діти для яких ласка найцінніший вияв любові батьків.

Роль батьків під час шкільного навчання дитини дуже важлива. У жодному разі не слід вважати, що школа замінить батьків як головних експертів життя малюка.

Поради для батьків першокласників

*********************************

ЧИМ ОСОБЛИВИЙ 5й КЛАС
https://www.youtube.com/watch?v=oEsoyhyAauk

Як підтримати дитину, яка переходить до п’ятого класу? Якщо школа і клас залишаються ті ж самі, то додаються нові вчителі, зростає навантаження та змінюється графік дня, адже уроків стає більше. Так чи так, навчання в середній школі відрізняється від початкової.
У 5-му класі діти переходять до нової системи навчання: «класний керівник – учителі-предметники», уроки проходять у різних кабінетах. Інколи діти навіть змінюють школу, у них з’являються нові однокласники.
Більшість дітей переживає цю подію як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя».
Незважаючи на таку гадану дорослість, п'ятикласник потребує ненав'язливого контролю, підтримки та допомоги, оскільки не завжди може сам зорієнтуватися в нових вимогах шкільного життя.
Адаптація дитини до навчання у середній ланці школи відбувається не одразу. Це досить довгий процес, пов’язаний зі значними проблемами як об’єктивного, так і суб’єктивного характеру.

Перше, що необхідно брати до уваги - вікові особливості раннього підліткового віку.

Саме в цей період у дітей починається статеве дозрівання, через що вони можуть бути сором’язливими, закриватися в собі або навпаки – бути в центрі уваги. У зв’язку з початковим етапом цієї фізіологічної властивості організму істотні зміни відбуваються в пізнавальній сфері молодших підлітків: гальмується темп діяльності; на виконання певної роботи тепер їм потрібно більше часу; вони часто бувають роздратованими, примхливими; настрій постійно змінюється. Усе це стає причиною зауважень, покарань, призводить до зниження успішності й появи конфліктів у взаєминах.
Процес статевого дозрівання вливає негативно й на процеси гальмування та збудження. Підлітки частіше відволікаються, негативно реагують на зауваження, іноді поводяться зухвало. У психологічній літературі зазначається, що в дітей 10—12 років спостерігається неорганізованість, навчальна розгубленість, недисциплінованість, знижена самооцінка. Причина полягає в особливостях вікового періоду: підлітки швидше втомлюються, втома переходить у стійку перевтому. Ці процеси негативно впливають на поведінку школяра в цілому.
У дітей цього віку зростає цікавість до спілкування з однолітками, а авторитет вчителя та батьків посувається на другий план.

Як і для першачків, для п’ятикласників під час адаптації важливий родинний тил (дім має бути місцем опори та спокою). А також готовність батьків вислухати, уникати повчань та разом шукати виходи зі складних ситуацій.
Родина – це те місце, де дитина повинна відчувати себе затишно і впевнено. Головний мотив у стосунках в родині – це любов батьків до своїх нащадків. В цей складний для дитини період батьки повинні бути поруч, в будь-який час готові прийти на допомогу (підтримати, розрадити, заспокоїти). Вони повинні бути терплячими й уважними.

Однією з головних умов шкільного успіху п'ятикласника - безумовне прийняття дитини, незважаючи на ті невдачі, з якими він вже зіткнувся або може зіткнутися.
Створюйте умови для розвитку самостійності у поведінці дитини. У п'ятикласника неодмінно повинні бути домашні обов'язки, за виконання яких він несе відповідальність.

***********************************

Вплив сім'ї на виховання та навчання дитини з ООП

/Files/images/дитина ООП.jpg

Пам’ятка для батьків «Батьки: прислухайтеся до мене»

1. Відокремлюйте свої почуття від дій. Не осуджуйте дитину. Вона повинна відчувати, що її люблять. Пам'ятайте, щоб змінити вчинки дитини, треба зрозуміти її почуття і навчитись з ними поводитись.
2. Уважно вивчайте дитину — ви повинні знати стан здоров'я її нервової системи. Дії дитини в стані нервового розладу повинні сприйматися батьками як симптом більш глибоких емоційних ускладнень, викликаних критикою, звинуваченням або покаранням.
3. Відповідайте на почуття дитини. Створіть такі умови, щоб дитина почувалась емоційно захищеною, могла виговоритись, а її негативні емоції знайшли вихід у словах, а не в діях.
4. Якщо без покарання обійтись не можна, то нехай дитина обере його сама. (Практика свідчить, що діти, як правило, вибирають більш суворе покарання, ніж хотіли батьки. Але в таких випадках вони вже не вва­жають його жорстоким, несправедливим і не ображаються на батьків).
5. Караючи дитину, переконайтесь в тому, що вона розуміє, за що. Що звинувачує в цьому себе, а не того, хто карає. Допоможіть їй зрозуміти правила поведінки і засвоїти їх.
6. Дайте зрозуміти своїй дитині, що дисциплінарні проблеми дітей стосуються не тільки дорослих, а є їх спільними.
7. Накладіть обмеження на небезпечні та руйнівні дії. Допоможіть дитині направити її дії в інше, доз­волене русло. В цьому полягає основна формула динамічного підходу до проблеми дисципліни дитини.
******************************************************

Поради психолога: Як розмовляти з підлітком
https://www.youtube.com/watch?v=i4eSDHN5tGE

***********************************
*******************************************

Підлітковий вік: особливості, кризи, поради
https://www.youtube.com/watch?v=rgRUTP6BJ7s

**************************
*************************

Як заспокоїти дитину під час війни?
https://www.youtube.com/watch?v=876582D_5JU

**********************************

СИГНАЛ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ ПІД ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ У ШКОЛІ.
ЩО ВАРТО ЗНАТИ БАТЬКАМ І ЯК ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ

******************************************

Як заспокоїти дитину під час війни?
Важливі та прості вправи
https://www.youtube.com/watch?v=CST_ae0a2n0
*******************************************

Домашнє завдання: користь чи шкода?

/Files/images/dz-nov.jpg

********** ************** **********

Батькам п'ятикласників

/Files/images/porady-batkam-piatyklasnykiv.jpg

************************

Як навчити дитину справлятися зі стресами та відмовами

*************************

Роль сім’ї в процесі інтегрування дитини з особливими освітніми потребами в соціокультурне середовище

*****************************

Роль батьків у дистанційному навчанні

*****************************************

Гендер та гендерна рівність

*****************************************************************

Дитина буде такою, якою її виховали батьки

/Files/images/Дитина буде такою....jpg

*************************

/Files/images/батькам.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 172

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.